Założenie i utrzymanie własnej firmy czysto w internecie na pewno wyzwaniem. Wydaje się, że prowadzenie biznesu online nie wymaga dużej filozofii, ale czy tak jest naprawdę? W końcu teraz ciężko jest załatwić cokolwiek, z powodu (kończącej się na szczęście) kwarantanny. Więc czy założenie sklepu online w czasie pandemii COVID-19 to dobry pomysł?
Dlaczego akurat teraz zainteresowanie sklepami online tak bardzo wzrosło?
To proste, ponieważ aktualnie większość normalnych galerii handlowych, butików, oraz innych biznesów była zamknięta z powodu pandemii koronawirusa. Naturalnie więc, jedyną opcją na zakupy dla Polek i Polaków stał się internet – stąd też wzmożone zainteresowanie.
Jak biznes zmienił się w tym roku?
Większości ludzi wydaje się, że prowadzenie stacjonarnego sklepu nie wymaga jakiegoś grubszego planu , jednakże przed założeniem naszego przedsiębiorstwa warto dokładnie sprawdzić konkurencję i zapotrzebowanie na nasz towar na rynku. Często widać, jak na niewielkich osiedlach w mniejszych miastach zostają otwarte nowe sklepy z ubraniami, a potem bardzo szybko zostają one zamknięte. Warto także znaleźć swoją niszę. Możliwe, że danym mieście nie ma już miejsca na kolejny sklep z elegancką odzieżą dla kobiet, ale na to miejsce z dużym powodzeniem będzie się cieszyć na przykład butik z odzieżą codzienną.
Jeśli masz wątpliwości – spróbuj franczyzy
Jeżeli nie czujemy się na siłach aby od razu zakładać swoją własną firmę, to warto rozważyć otwarcie sklepu franczyzowego. Wtedy można liczyć na wsparcie przy doborze lokalu, oraz asortymentu. Trzeba jednak pamiętać, że jako franczyzobiorca nie będziemy mogli w pełni rozwijać swojej działalności tak jak chcemy, a do kosztów trzeba doliczyć wykupienie licencji i regulowanie opłat dla franczyzodawcy. Sporym minusem franczyzy jest tutaj nasz relatywny brak wolności, z racji tego że franczyzodawca może mieć wymagania co do lokalizacji sklepu, na przykład nowe butiki danej sieci mogą się pojawiać tylko w centrach miast. Zwykle jednak franczyzobiorcy otrzymują pomoc od swoich partnerów w poszukiwaniach odpowiedniego miejsca. Podobnie jest w przypadku wystroju wnętrza sklepu. Mogą oni liczyć na gotowy projekt sklepu, oraz sprawdzone i rozpoznawalne przez ludzi rozwiązania.
Podsumowując – czy to się opłaca?
Tak naprawdę wszystko jest w naszych rękach, z racji tego że na nasz sukces (bądź porażkę) będzie składało się wiele czynników, w tym jak będziemy nasz sklep online prowadzić, nasz asortyment, oraz przede wszystkim nasze ceny.